Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

ΞΑΝΘΗ - ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ

ΚΑΤΑΡΑΚΤΗΣ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗ
Ο Λειβαδίτης είναι ένας μικρός οικισμός στα ορεινά του Ν. Ξάνθης με ελάχιστο πληθυσμό τον χειμώνα τον οποίο συνήθως μπορείτε να τον προσεγγίσετε από τον δρόμο Ξάνθης - Σταυρούπολης. Μετά την Σταυρούπολη και το χωριό Δαφνώνας αφού στρίψετε δεξιά προς Καρυόφυτο (υπάρχει και σχετική πινακίδα) περνάτε το Α. Καρυόφυτο και φτάνετε στον Λειβαδίτη. Εναλλακτικά από τον δρόμο Δράμας - Σταυρούπολης πριν τον Δαφνώνα στρίβετε αριστερά προς Καρυόφυτο.Αφού περάσετε την ταβέρνα "Ο Καπαδόκας" και κινούμενοι πάντα στον κεντρικό (ασφάλτινο) δρόμο στα 1000μ περίπου θα συναντήσετε αλάνα στα αριστερά σας με ποτίστρα. Στο σημείο αυτό μπορείτε να παρκάρετε. Η αρχή του μονοπατιού είναι δεξιά σας (έχοντας στην πλάτη σας τον δρόμο) σηματοδοτημένη με κορδέλες. Το μονοπάτι αρχικά κινείται κατηφορικά σε τόπο με χαμηλή θαμνώδη βλάστηση. Περνάει ένα ρεματάκι και σύντομα διασταυρώνεται με δασικό δρόμο τον οποίο διασχίζει κάθετα. Αφού περάσει απέναντι μπαίνει σε συστάδα με ψηλότερη βλάστηση (Οξιές και Σημύδες κυρίως) για να διασταυρωθεί και να διασχίσει κάθετα πάλι δασικό δρόμο και τελικά να καταλήξει σε ρέμα με αρκετό νερό περίπου 1Ω από την έναρξη της διαδρομής. Στη συνέχεια αφού περάσει στην απέναντι όχθη για πρώτη φορά γίνεται ανηφορικό και 15΄ αργότερα περνάει από ράχη με καλύβα του Δασαρχείου. Στο σημείο αυτό το μονοπάτι φεύγει για λίγο αριστερά αγνοώντας άλλο μονοπάτι το οποίο φεύγει δεξιότερα και έπειτα στρίβει δεξιά για να κατηφορίσει προς το ρέμα στο οποίο κατεβαίνει έπειτα από 15'. Στο σημείο αυτό υπάρχει καλύβα και όμορφα διαμορφωμένος χώρος αναψυχής. Διασχίζοντας το ρέμα από την γεφυρούλα που υπάρχει έπειτα από 1' καταλήγει σε υπέροχο "μπαλκόνι" απέναντι ακριβώς και σε απόσταση αναπνοής από τον πανέμορφο καταρράκτη του Λειβαδίτη. Η διαδρομή ενδείκνυται για οικογένειες, είναι άψογα σηματοδοτημένη με ταμπελάκια του Ε6, πινακιδούλες στις διασταυρώσεις και κόκκινα κυκλικά σημάδια σε λευκό τετράγωνο φόντο. Μπορεί να πραγματοποιηθεί όλο τον χρόνο σε διάφορες παραλλαγές ενώ και οι επιλογές φαγητού ("Ο Καπαδόκας") διαμονής (Καταφύγιο Λειβαδίτη, Δασικό χωριό Ερύμανθου κ.α) και δραστηριοτήτων (πολύ καλή επιλογή για χαλαρές πεζοπορικές ή ποδηλατικές διαδρομές με συμμετοχή όλης της οικογένειας) είναι ενδιαφέρουσες.