Κυριακή, 10 Απριλίου 2011

Σε Τουρκία και Κροατία φεύγουν τα ελληνικά επαγγελματικά σκάφη λόγω φόρων




Για «κύμα φυγής» ελληνικών επαγγελματικών θαλασσίων σκαφών σε Τουρκία και Κροατία τον τελευταίο χρόνο, εξαιτίας της κάμψης που παρουσιάζει ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού αλλά και των φορολογικών επιβαρύνσεων στη χώρα” μιλάει ο πρόεδρος της Ενωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) Α. Στελλιάτος στο “Βήμα”.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα: “Ο ίδιος εκτιμά ότι...

πάνω από 100 σκάφη έχουν καταπλεύσει σε μαρίνες γειτονικών χωρών από το 2010, καθώς τα τέλη ελλιμενισμού εκεί είναι λιγότερα, το θεσμικό πλαίσιο είναι πιο ξεκάθαρο, ενώ τα πλοία συνεχίζουν να ναυλώνονται διατηρώντας την ελληνική σημαία.



Από την άλλη αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για περαιτέρω πτώση στον κλάδο, ακόμη και για την αλλαγή της εθνικής σημαίας που διατηρούν στα πλοία, αν οι φορολογικές επιβαρύνσεις ενισχυθούν με το νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό που αναμένεται να παρουσιάσει το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας (ΥΘΥΝΑΛ) σε μερικές εβδομάδες.
Την ίδια ώρα αρκετά πλοία από τα 3.500 που έχει ο στόλος μένουν παροπλισμένα, καθώς η ζήτηση δεν ανταποκρίνεται στην προσφορά, ενώ οι τράπεζες έχουν ήδη προβεί σε κατασχέσεις, λόγω της αδυναμίας των ιδιοκτητών να ανταποκριθούν σε δανειακές υποχρεώσεις, όπβς τονίζεται στο δημοσίευμα.
Η πτώση των ναυλώσεων, που έχει ξεκινήσει από το 2008, άγγιξε το 2009 ποσοστό 50%-60%, το 2010 έφθασε το 60%-80% και συνεχίζεται εφέτος στα ίδια επίπεδα.
Η πτώση του θαλάσσιου τουρισμού, κλάδος που υπολογίστηκε ότι καλύπτει ποσοστό 3,8% από το μερίδιο 18% της συνολικής συμβολής του τουρισμού στο ΑΕΠ, οφείλεται στην οικονομική κρίση αλλά και στην αρνητική εικόνα που έχει η χώρα στο εξωτερικό, σημειώνει ο κ. Στελλιάτος.
Ωστόσο εκφράζει την αντίθεσή του λέγοντας ότι «σε κάθε δημοκρατική χώρα του κόσμου γίνονται απεργίες και διαδηλώσεις» και «αυτό δεν έπεται ότι η χώρα δεν είναι ασφαλής».
Η κρίση στον κλάδο επιφέρει συνέπειες και στην ανεργία των πληρωμάτων, καθώς σε μια πρόσφατη σύσκεψη της ΕΠΕΣΤ με την Πανελλήνια Ενωση Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων Επαγγελματικών Τουριστικών Πλοίων, ο πρόεδρός της, κ. Π. Καμμένος, ενημέρωσε ότι η ανεργία στα πληρώματα έχει ανέλθει σε 40%, ξεπερνώντας τους 1.200 ναυτικούς (συνολικά απασχολούνται 3.150 έλληνες ναυτικοί).
Από το 2009 έχει πληγεί και η ζώνη Περάματος, καθώς λόγω έλλειψης ρευστότητας τα περισσότερα πλοία δεν πραγματοποιούν εκτενή συντήρηση (π.χ., εργασίες καλλωπισμού των πλοίων).
Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη το 2010 οι απώλειες των σκαφών ξεπέρασαν το 15%, ενώ τα έσοδα για τις ελληνικές μαρίνες μειώθηκαν τουλάχιστον κατά 6 εκατ. ευρώ και σε αυτά δεν περιλαμβάνονται τα έσοδα που χάθηκαν από επισκευές, τροφοδοσίες και πρακτορεύσεις.
Ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ κάνει λόγο για «ανυπαρξία» υποδομών θαλάσσιου τουρισμού, καθώς μόνο 19 μαρίνες λειτουργούν στη χώρα παρά τα 16.000 χλμ. ακτογραμμής, σε σύγκριση με την Τουρκία και την Κροατία, η οποία έχει 117.
Ετσι παρατηρείται το φαινόμενο πλοία που κάνουν τον περίπλου των ελληνικών νησιών να δένουν το βράδυ σε τουρκικές μαρίνες.
Την ίδια ώρα τονίζει ότι δεν τηρείται το μνημόνιο μεταξύ της ΕΠΕΣΤ και της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ) για το μειωμένο τιμολόγιο σε επαγγελματίες με ελληνική σημαία, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες επαγγελματικών πλοίων «να χρωστούν στις μαρίνες ένα δυσβάσταχτο ποσό».
zoomnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΠΙΠΛΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΓΟΥΣΤΟ