Τρίτη, 10 Μαΐου 2011

Μικρά μυστικά για τα λιπαρά στη διατροφή του παιδιού

Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον των ερευνητών διεθνώς, έχει συγκεντρωθεί όχι μόνο στην ποσότητα αλλά και στο είδος των λιπαρών που πρέπει να παίρνουν τα παιδιά.
Το είδος των λιπαρών επηρεάζει τα επίπεδα της χοληστερίνης στο αίμα και γενικότερα την υγεία τους.
Το εθνικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για τη χοληστερίνη (National Cholesterol Education Program) και ο Αμερικάνικος οργανισμός για την καρδιά, επισημαίνουν ότι όλοι οι άνθρωποι μετά την ηλικία των 2 ετών δεν πρέπει να παίρνουν περισσότερο από το 30% των καθημερινών θερμίδων τους απ' το λίπος.
Αντίθετα σε παιδιά κάτων των 2 ετών το λίπος των τροφών μπορεί να κυμαίνεται από 30-40%, γιατί οβρεφικός οργανισμός το έχει μεγαλύτερη ανάγκη. Τα λίπη διακρίνονται σε δύο μεγάλκες κατηγορίες. Τα κορεσμένα και τα ακόρεστα, δηλαδή τα βλαβερά και τα μη βλαβερά που προέρχονται από τα ζωϊκά λίπη και βρίσκονται σε μεγάλες ποσότητες στα κόκκινα κρέατα, τα γαλακτοκομικά καθώς και στα έτοιμα γλυκά και τα οποία θεωρούνται βλαβερά για τον εξής λόγο: όταν δεν καίγονται από τους μυς για να δώσουν ενέργεια συσωρεύονται μέσα στο λιπώδη ιστότου σώματος, προκαλώντας παχυσαρκία και μακροπρόθεσμα αύξηση της τιμής της χοληστερίνης στο αίμα. Αντίθετα τα ακόρεστα λιπαρά, που περιλαμβάνουν δύο ομάδες λιπαρών (πολυακόρεστα και μονοακόρεστα) συντελούν στη μείωση της τιμής της χοληστερίνης.Τα πολυακόρεστα και τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, βρίσκονται κυρίως στο φυτικό λάδι, στη σύγχρονη μαργαρίνη και στα ψάρια.Το ελαιόλαδο που ανήκει στα μονοακόρεστα λιπαρά θεωρείται η καλύτερη πηγή λίπους για τον οργανισμό.

http://www.toarkoudi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΠΙΠΛΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΓΟΥΣΤΟ