"Υπάρχει η γενική αίσθηση της ασφάλειας στο σχολείο. Ωστόσο δεν πρέπει να υποβαθμίζουμε το πρόβλημα", επισημαίνει ο Ερίκ Ντεμπαρμπιέ, διευθυντής του Παρατηρητηρίου και συντάκτης της έκθεσης, η οποία διεξήχθη την περίοδο 2009-2010 σε 12.326 μαθητές, ηλικίας 8 έως 12 ετών, από 157 σχολεία. Σύμφωνα με τη μελέτη, τα φαινόμενα "διωγμού" είναι μάλλον περιορισμένα καθώς σχεδόν εννέα μαθητές στους δέκα (88,9%) δηλώνουν ότι αισθάνονται "τελείως καλά", "μάλλον καλά" στο σχολείο και τουλάχιστον επτά στους δέκα δηλώνουν ότι δεν υπήρξαν "ποτέ" θύματα βίας ή υπήρξαν "πολύ περιστασιακά".
Ωστόσο για μια μειοψηφία μαθητών, η βία είναι αισθητή, συχνά από μικρές επαναλαμβανόμενες επιθέσεις όπως προσβολές και απειλές έως και χειροδικία, εκβιασμό, σεξουαλική βία. "Κάθε μικρή επίθεση έχει μικρή σημασία αν εξεταστεί μεμονωμένα, αλλά η επανάληψη είναι αυτή που βαρύνει την κατάσταση", εξήγησε ο Ντεμπαρμπιέ. Απέναντι στο φαινόμενο αυτό, ο υπουργός Εθνικής Παιδείας Λικ Σατέλ συγκροτεί σήμερα ένα "επιστημονικό συμβούλιο για τις διακρίσεις στο σχολείο", ένας εκ των στόχων του οποίου είναι η καταπολέμηση της παρενόχλησης στα σχολεία.
"Ο στόχος είναι να έχουμε μια πραγματική εικόνα για το θέμα αυτό, γιατί είναι θέμα ταμπού, κανείς δεν είχε δικαίωμα να μιλήσει γι αυτό", πρόσθεσε ο υπουργός.
Το ποσοστό των μαθητών που πέφτουν θύματα φυσικής παρενόχλησης εκτιμάται στο 10,1%. Το 71,8% των ερωτηθέντων μαθητών δεν υφίστανται βία και το 18% υφίστανται περιστασιακά. Όσον αφορά τη φραστική βία, σχεδόν τα δύο τρίτα των μαθητών (65%) δηλώνουν ότι δεν θεωρούν ότι δεν υφίστανται τέτοιου είδους βίας, ενώ 14,4% δηλώνει ότι υφίσταται σε μικρό βαθμό ή συχνά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου