ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Πλέον οι χρόνοι συγκεκριμένων διαδρομών με ΙΧ ή ταξί έχουν πέσει ακόμα και στο μισό, τα λεωφορεία κινούνται πιο γρήγορα, ενώ η μείωση της κυκλοφορίας, σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Πρασίνου Θεσσαλονίκης, Μάξιμο Πετρακάκη, φαίνεται ότι έχει θετικό αντίκτυπο ακόμα και στην ποιότητα του αέρα.
Σύμφωνα με το διευθυντή της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Γιώργο Θάνογλου, οι χρόνοι πολλών διαδρομών σε κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης έχουν μειωθεί ακόμα και κατά 50%. «Οι χρόνοι μετακίνησης έχουν βελτιωθεί, ενώ και ο όγκος των οχημάτων που κυκλοφορούν έχει μειωθεί», επισημαίνει ο κ. Θάνογλου.
Πρωτοφανές
«Για πρώτη φορά στα χρονικά καταγράφεται μείωση, αντί για αύξηση, στην κυκλοφορία των ΙΧ στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα μάλιστα με ορισμένες εκτιμήσεις, η μείωση φτάνει ακόμα και στο 25%», σημειώνει ο συγκοινωνιολόγος Σάκης Τσιούτρας. Ο ίδιος επισημαίνει ότι δεν είναι λίγοι αυτοί που άφησαν τα ΙΧ και στράφηκαν σε άλλους τρόπους μετακίνησης, όπως είναι τα ποδήλατα, ενώ μια σημαντική μερίδα των πολιτών στράφηκε στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. «Η λιγότερη κυκλοφορία σημαίνει μικρότερους χρόνους μετακίνησης, μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και εκπομπής ρύπων, με προφανή τα οφέλη στην προστασία του περιβάλλοντος», υπογραμμίζει ο κ. Τσιούτρας.
Οι χρόνοι
«Μια διαδρομή σε μια καθημερινή μέρα από την Καλαμαριά μέχρι την Αριστοτέλους, στην Τσιμισκή, πριν από περίπου ένα χρόνο απαιτούσε κατά μέσο όρο 30 με 35 λεπτά. Σήμερα η ίδια διαδρομή γίνεται μέσα σε 15 λεπτά», σημειώνει, μιλώντας με τη γλώσσα των αριθμών, ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης. Ο ίδιος λέει ότι για τη διαδρομή Εύοσμος – Αριστοτέλους, στην Εγνατία, σήμερα απαιτούνται 12 με 13 λεπτά έναντι 25 με 30 πριν από περίπου ένα χρόνο, για τη διαδρομή από τον κόμβο του Κόκκορα στη Νεάπολη μέχρι την Καμάρα θέλουμε 12 λεπτά από 25 και για τη διαδρομή από το γήπεδο του Αρη μέχρι τα Δικαστήρια θέλουμε 18 με 20 λεπτά από 40.
«Η κίνηση έχει μειωθεί σημαντικά, κυρίως στο κέντρο της πόλης, κάτι στο οποίο συντελεί και η Δημοτική Αστυνομία, η οποία επιβάλλει πρόστιμα στα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα. Περιφερειακά εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα, όχι από τον όγκο των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους, που πράγματι έχουν μειωθεί, αλλά από τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα που εμποδίζουν την κίνηση», αναφέρει ο κ. Γιαννακάκης.
Τα λεωφορεία
«Αρκετές ώρες της μέρας υπάρχει βελτίωση στους χρόνους διέλευσης των αστικών, κυρίως όσων διέρχονται από τους κεντρικούς οδικούς άξονες. Οχι όμως σε όλες τις γραμμές, καθώς υπάρχουν λεωφορεία που εξακολουθούν να εγκλωβίζονται μέσα σε στενά, κυρίως στη δυτική Θεσσαλονίκη. Υπάρχουν δρόμοι που λόγω των παράνομα σταθμευμένων είναι σχεδόν αδιάβατοι, όπου οι οδηγοί των αστικών χάνουν πολύ χρόνο κάνοντας μανούβρες, προσπαθώντας να περάσουν. Η εικόνα αυτή είναι γνώριμη σε πολλούς οδηγούς αλλά και επιβάτες των λεωφορείων και είναι αντίθετη με τη γενικότερη μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, που όντως παρατηρείται», σημειώνει ο γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης.
«Οι περιττές μετακινήσεις φαίνεται ότι έχουν μειωθεί. Η τιμή των καυσίμων έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Και ο μέσος Θεσσαλονικιός προτιμά να βάλει πετρέλαιο για να ζεσταθεί, παρά βενζίνη για να κινηθεί», αναφέρει ο αναπληρωτής γραμματέας του συνδικάτου, Κώστας Δημητριάδης. Ο ίδιος επισημαίνει ότι η κατάσταση αυτή έχει στρέψει το επιβατικό κοινό στον ΟΑΣΘ. «Η αύξηση της επιβατικής κίνησης είναι εμφανής», καταλήγει ο κ. Δημητριάδης.
agelioforos.gr
Θεαματική μείωση του κυκλοφοριακού καταγράφεται, για πρώτη φορά ίσως τις τελευταίες δεκαετίες, στους κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης! Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, η μείωση της κίνησης φτάνει σε ποσοστό το 25%! Υπάρχουν δρόμοι που έχουν... αλλάξει μορφή. Για παράδειγμα, οι οδηγοί απαλλάχτηκαν από το μαρτύριο που τραβούσαν γύρω από το νέο δημαρχείο, τα μουσεία και τη ΧΑΝΘ.
Η αλματώδης αύξηση στην τιμή της βενζίνης, που σχεδόν..... παντού έχει ξεπεράσει το 1,60 ευρώ ανά λίτρο, σε συνδυασμό με τη γενικευμένη ακρίβεια, τις μειώσεις μισθών, την ανεργία, αποτελεί την αιτία για τον περιορισμό των μετακινήσεων των Θεσσαλονικέων. Οι πολίτες κλείδωσαν το ΙΧ στο πάρκινγκ ή στο γκαράζ, ενώ γύρισαν την πλάτη και στα ταξί που πλέον κάνουν ουρές χωρίς να κινούνται στις πιάτσες...Πλέον οι χρόνοι συγκεκριμένων διαδρομών με ΙΧ ή ταξί έχουν πέσει ακόμα και στο μισό, τα λεωφορεία κινούνται πιο γρήγορα, ενώ η μείωση της κυκλοφορίας, σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Πρασίνου Θεσσαλονίκης, Μάξιμο Πετρακάκη, φαίνεται ότι έχει θετικό αντίκτυπο ακόμα και στην ποιότητα του αέρα.
Σύμφωνα με το διευθυντή της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Γιώργο Θάνογλου, οι χρόνοι πολλών διαδρομών σε κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης έχουν μειωθεί ακόμα και κατά 50%. «Οι χρόνοι μετακίνησης έχουν βελτιωθεί, ενώ και ο όγκος των οχημάτων που κυκλοφορούν έχει μειωθεί», επισημαίνει ο κ. Θάνογλου.
Πρωτοφανές
«Για πρώτη φορά στα χρονικά καταγράφεται μείωση, αντί για αύξηση, στην κυκλοφορία των ΙΧ στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα μάλιστα με ορισμένες εκτιμήσεις, η μείωση φτάνει ακόμα και στο 25%», σημειώνει ο συγκοινωνιολόγος Σάκης Τσιούτρας. Ο ίδιος επισημαίνει ότι δεν είναι λίγοι αυτοί που άφησαν τα ΙΧ και στράφηκαν σε άλλους τρόπους μετακίνησης, όπως είναι τα ποδήλατα, ενώ μια σημαντική μερίδα των πολιτών στράφηκε στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. «Η λιγότερη κυκλοφορία σημαίνει μικρότερους χρόνους μετακίνησης, μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και εκπομπής ρύπων, με προφανή τα οφέλη στην προστασία του περιβάλλοντος», υπογραμμίζει ο κ. Τσιούτρας.
Οι χρόνοι
«Μια διαδρομή σε μια καθημερινή μέρα από την Καλαμαριά μέχρι την Αριστοτέλους, στην Τσιμισκή, πριν από περίπου ένα χρόνο απαιτούσε κατά μέσο όρο 30 με 35 λεπτά. Σήμερα η ίδια διαδρομή γίνεται μέσα σε 15 λεπτά», σημειώνει, μιλώντας με τη γλώσσα των αριθμών, ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης. Ο ίδιος λέει ότι για τη διαδρομή Εύοσμος – Αριστοτέλους, στην Εγνατία, σήμερα απαιτούνται 12 με 13 λεπτά έναντι 25 με 30 πριν από περίπου ένα χρόνο, για τη διαδρομή από τον κόμβο του Κόκκορα στη Νεάπολη μέχρι την Καμάρα θέλουμε 12 λεπτά από 25 και για τη διαδρομή από το γήπεδο του Αρη μέχρι τα Δικαστήρια θέλουμε 18 με 20 λεπτά από 40.
«Η κίνηση έχει μειωθεί σημαντικά, κυρίως στο κέντρο της πόλης, κάτι στο οποίο συντελεί και η Δημοτική Αστυνομία, η οποία επιβάλλει πρόστιμα στα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα. Περιφερειακά εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα, όχι από τον όγκο των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους, που πράγματι έχουν μειωθεί, αλλά από τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα που εμποδίζουν την κίνηση», αναφέρει ο κ. Γιαννακάκης.
Τα λεωφορεία
«Αρκετές ώρες της μέρας υπάρχει βελτίωση στους χρόνους διέλευσης των αστικών, κυρίως όσων διέρχονται από τους κεντρικούς οδικούς άξονες. Οχι όμως σε όλες τις γραμμές, καθώς υπάρχουν λεωφορεία που εξακολουθούν να εγκλωβίζονται μέσα σε στενά, κυρίως στη δυτική Θεσσαλονίκη. Υπάρχουν δρόμοι που λόγω των παράνομα σταθμευμένων είναι σχεδόν αδιάβατοι, όπου οι οδηγοί των αστικών χάνουν πολύ χρόνο κάνοντας μανούβρες, προσπαθώντας να περάσουν. Η εικόνα αυτή είναι γνώριμη σε πολλούς οδηγούς αλλά και επιβάτες των λεωφορείων και είναι αντίθετη με τη γενικότερη μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, που όντως παρατηρείται», σημειώνει ο γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης.
«Οι περιττές μετακινήσεις φαίνεται ότι έχουν μειωθεί. Η τιμή των καυσίμων έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Και ο μέσος Θεσσαλονικιός προτιμά να βάλει πετρέλαιο για να ζεσταθεί, παρά βενζίνη για να κινηθεί», αναφέρει ο αναπληρωτής γραμματέας του συνδικάτου, Κώστας Δημητριάδης. Ο ίδιος επισημαίνει ότι η κατάσταση αυτή έχει στρέψει το επιβατικό κοινό στον ΟΑΣΘ. «Η αύξηση της επιβατικής κίνησης είναι εμφανής», καταλήγει ο κ. Δημητριάδης.
agelioforos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου